Ülo Ennuste majandusartiklid

Märgukiri esimeseks aprilliks

April Fool’s Day Letter + 

 
Head riigikohtunikud ja õiguskantselei-lased ning teised osalised
 
Vast ei ole oleks palju Teilt teaduspõhiselt (1. aprill on esoteeriliselt tuntud ka kui teadlaste päev) paluda et Te sellel rahvusvaheliselt tunnustet päeval „oma EMSi absurdprotsessi“ (*) naljaks pööraksite? Sellega pääseksite ära nii maksumaksja kümnete tuhandete raiskamisest kui ka oma aja paarikuisest tühitallamisest.
Tõsiselt – see on absurd hakata arutama ESMi ainult ühe sätte vastuolu meie PSga – samas kes vähegi tunneb moodsat matemaatilist majandusmehhanismide teooriat (vt nt (**)) suudab hea tahtmise korral teadusloogilisel ja väga rangelt tõestada et kogu ESMi mehhanism on üdini „vastuolus“ PSiga  – ja et see „vastuolu“ sai legaalselt konsensuslikult kõigi Liikmes-Riikide juhtide poolt nii paika pandud juba ligemale pool aastat tagasi (vt nt (***) kus ka kuupäev 4. oktoober on mainitud kui lukkulöömine).
 
Tõepoolest – vaadake asjatundlikult ühte paragrahvi nn „kuus-pakke“ ühest pakkest: http://ec.europa.eu/economy_finance/articles/euro/documents/com_367_european_semester_en.pdf
 
 “Article 5
In-depth review
 
1. Taking due account of the discussions within the Council and the Eurogroup referred to in
Article 3(5), or in the event of unexpected, significant economic developments that require
urgent analysis for the purpose of this Regulation, the Commission shall undertake an indepth review for each Member State that it considers may be affected by, or may be at risk
of being affected by, imbalances.
The in-depth review shall build on a detailed analysis of country-specific circumstances,
including the different starting positions across Member States; it shall examine a broad
range of economic variables and involve the use of analytical tools and qualitative
information of country-specific nature. It shall acknowledge the national specificities
regarding industrial relations and social dialogue.
The Commission shall also give due consideration to any other information which the
Member State concerned considers to be relevant and has communicated to
the Commission.”
 
Taevane arm – Brüsseli Levitanid suvaliselt sajavad siia automaatselt poolaastati ilma igasugu konfidentsiaalsuseta süva-uurima laia ringi meie suveräänseid sotsiaal-majanduslikke nähtuseid – institutsioone, poliitikaid, statistika omapärasid nii inflatsiooni kui ka vaesuse mõõtmisel, brüsseli grantide väljakantimist meie kodumaisest majandusest nn muude investeeringutena välismaale, tööjõu anomaalselt suurt väljarännet jne – ja siis selle alusel meile igat laadi regulatsioone trahvidega hirmutades kaela määrima. Kõik see mitte kuidagi ei käi kokku meie PS põhise rahvuslikult liberaalse majandusvabadusega ning suveräänsusega. 
 
PS: Mis siis et me uhkelt iseseisvalt ei ole oma suures makroökonoomilises eba-kompetentsuses ning praeguste võimurite hulgas domineerivate rikaste poole kreenis ning aegunud turumajanduslike dogmade küüsis (nt nad ei suuda üldse ette kujutada et täielikult vaba turumajandus on utoopia) ning ilma toetusteta – ei ole suutelised välja tulema süvenevast jätkusumatuse lõksust (vt nt ****).
 
+Lisaks (24.III 12)
 
Muidugi on Eesti poolsete ESMile finants-panustuste normatiivid suhteliselt ühed kõige karmimad euroalal kui maksevõimega võrrelda. Häda on eeskätt selles et ilmselt on meie kodumaiselt kasutav rahvuslik puhastu elaniku kohta reaalselt kõige väiksem. Eeskätt on see viimastel aastatel langenud selle tõttu et väga suures mahus kanditakse meilt välisilma nn muid investeeringuid ja seal hulgas suuresti maksustamata kasumeid: nt EP statistika järgi 2011 jooksul bruto ca 3,5 miljardit eurot – mis muide ligemale kolmekordselt ületas ELi toetuste mahtu – ja mis isegi meie paušaalseid ESMile finantseeringuid ületab samuti kordades ja seda ühe aasta jooksul. Samas on meil kapitali ekspordi maksustamine poliitiliselt tabuteema sest eksitavalt/alusetult väidetakse nagu oleks eurodirektiividega taoline maks välistatud.
 
PM 24.III 12 „ak“ lk 4 arvamuses vihjamisi väidetakse et meie Valitsuses tugineti ESM mehhanismi hindamisel ainult Euroopa Komisjoni materjalidele „jättes hindamata, kas need on asjakohased ka Eesti jaoks“ – taevane arm – makroökonoomiliselt tõesti piinlik lugemine: a) ega Komisjon ei mängi meie Valitsusega null-summa mänge sest kooperatiivselt kõigi Liikmes-Riikide valitsustega seda mehhanismi disainitud juba kaks aastat, b) kuidas meie Valitsus peaaegu olemata rahvusliku professuurita makroökonoomika alal peaks suutma hinnata ESM mehhanismi  mõju kogu Euroopa Liidu arengule ning sealt kaudu „asjakohasust ka Eesti jaoks“ – samas on kogu kollektiivse disainimise protsessi eesmärgiks olnud kogu kooperatiivse majandusliidu heaolu stabiilse jätkusuutlikkuse edendamine. Muideks tuleb kahetsusväärselt märkida et makroökonoomilisest vaatevinklist reaalselt on Eesti viimatistel aastatel olnud selles protsessis mahajääjate hulgas – aga see on jälle tabuteema. 
*************************************************************
 
(*) ESMi küsimust hakkab arutama riigikohtu üldkogu (vabandan et lisan koopia PM artiklist sest PM koristas selle kiiresti avalikust võrgust kõrvale, üe)
 PM.ee 22.03.2012 13:44
 
Riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium otsustas täna, et õiguskantsleri taotlust ESMi aluslepingu põhiseaduslikkuse küsimuses hakkab arutama riigikohtu üldkogu.
«Tegemist on võib-olla ühe tõsisema otsustusega üldse Eesti 20-aastase põhiseaduslikkuse järelevalve ajaloo jooksul, mistõttu kuulab riigikohus otsuse tegemisel ära võimalikult laia menetlusosaliste ja asjatundjate ringi,» rääkis riigikohtu esimees Märt Rask.
«Sedavõrd põhimõttelise küsimuse arutamine riigikohtu üldkogus on aeganõudev, kuid meil pole põhjust otsustamisega viivitada,» lisas ta.
 
Täna saadab riigikohus välja kirjad menetlusse kaasatud isikutele ESMi aluslepingu põhiseaduslikkuse kohta arvamuse avaldamiseks. Seadusjärgseteks menetlusosalisteks on õiguskantsler, justiitsminister ja valitsus.
Riigikohus kaasab täiendavalt Eesti Panga, rahandusministri ja välisministri ning palub esitada oma arvamuse seitsmel teadusasutusel ja tunnustatud õigusteadlasel. Menetlusosalistelt oodatakse vastuseid hiljemalt 20. aprilliks.
Riigikohtu üldkogusse kuuluvad kõik 19 riigikohtunikku. Suuline istung selleks toimub 8. mail, jätkudes vajadusel 9. mail.
Õiguskantsler saatis 12. märtsil riigikohtule taotluse tunnistada põhiseadusega vastuolus olevaks ESMi asutamislepingu säte, mis näeb ette finantsabi andmiseks kiirmenetluse, kus nõusolekuks on vaja vaid 85-protsendilist häälteenamust.
 
(**)   Royal Swedish Academy of Sciences. 2007. Mechanism Design Theory. Stockholm.
Ja ka – ning seda ajakirja laiemalt
Schweitzer, U. 2005. Law and Economics of Obligations. – International Review of Law and Economics, 25, 2, 209-228.
 
(***) COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION
Brussels, 8 November 2011
16446/11
 
Economic governance: Council adopts legal texts
 
The Council today1 adopted a package of six legislative proposals aimed at strengthening
economic governance in the EU – and more specifically in the euro area – as part of the
EU’s response to the current turmoil on sovereign debt markets (PE-CONS 28/11, 29/11,
30/11, 31/11, 14615/11, 14616/11, 15996/1/11 REV 1 ADD 1, 15998/11 ADD 1 +
16001/11 ADD 1 + REV 2).
 
„Adoption of the so-called “six-pack” of governance measures follows a political agreement
at the Council’s meeting on 4 October on the basis of a compromise reached with the
European Parliament. The texts were approved by the Parliament on 28 September.
The measures set out to ensure the degree of coordination necessary to avoid the
accumulation of excessive imbalances and to ensure sustainable public finances. This will help enable the EU’s monetary union to function properly in the long term.
They consist of:
– a regulation amending regulation 1466/97 on the surveillance of member states
budgetary and economic policies;
– a regulation amending regulation 1467/97 on the EU’s excessive deficit procedure;
– a regulation on the enforcement of budgetary surveillance in the euro area;
…………………………………………………………………. „
 
 (****) http://uloennuste.wordpress.com/2012/03/21/draft-21-iii-12/http://uloennuste.wordpress.com/2012/03/21/draft-21-iii-12/

 

 

märts 23, 2012 - Posted by | Uncategorized

Kommentaare veel pole.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: