Ülo Ennuste majandusartiklid

NB! 3.VIII 14+PS 6.VIII 14

Märgukiri 3.VIII 14+PS 6.VIII 14

EL Nõukogu Määrus 31.VII 14 299* Artikkel 5 (LISA) näib ilmselt andvat EP’le täiendavaid administratiivseid võimalusi Eesti välis-sektori finantside seaduslikkust korrastada ning sega Eesti rahvusliku kodumaise majanduse haletsusväärsest finantside anomaalse väljavoolu seisundist päästa +vt PS.
Tõepoolest: Seda esimest vähemalt ilmselt nt AS Eesti Krediidipanga (kuuldavasti aktsiate enamusosalus kuulub Määruses sanktsioneeritavatele Vene pankadele) välistehingute osas sanktsioneerides nt väidetavalt kasvõi Küprosel asuvate Venesidemetega korporatsioonidega.
Nt EP Statistika järgi** oli Eesti kogu investeerimispositsioon ainuüksi otseinvesteeringute lõikes Küprosel tänavu Q1 lõpus bruto:
1 371,9 miljonit eurot.
Ja see summa on viimastel aastatel makroökonoomilisest rakursist väga kahetsusväärselt anomaalselt kosunud – ning oleks ime kui Määruse alusel selle edasist juurdekasvu ei oleks EP’l vaja viivitamatult vähemalt osaliselt külmutada.

*) http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2014.229.01.0001.01.EST
**) http://statistika.eestipank.ee/?lng=et#listMenu/1937/treeMenu/MAKSEBIL_JA_INVPOS/146
LISA: Artikkel 5
Keelatud on vabalt võõrandatavate väärtpaberite ja rahaturuinstrumentide otsene või kaudne ostmine, müümine, nende väljaandmise vahendamine või sellele kaasa aitamine ning mis tahes muu nendega kauplemine, mille lõpptähtaeg on üle 90 päeva ja mille on välja andnud pärast 1. augustil 2014:
a) Venemaal asutatud oluline krediidiasutus või muu oluline asutus, millel on konkreetsed volitused edendada Venemaa majanduse konkurentsivõimet, selle mitmekesistamist ja investeeringute soodustamist ja millest üle 50 % kuulub riigi omandisse või kontrolli alla alates 1. augustil 2014, mis on loetletud III lisas, või
b) väljaspool liitu asutatud juriidiline isik, üksus või asutus, kelle omandiõigusest üle 50 % kuulub mõne III lisas loetletud üksuse omandisse, või
c) juriidiline isik, üksus või asutus, kes tegutseb mõne käesoleva lõigu punktis b osutatud või III lisas loetletud üksuse nimel või juhtimisel.

PS 6.VIII 14

Ilmselt võimaldab Määrus EP’l asuda reguleerima Venemaa investeerimispositsooni kahtlaselt järsu mahu suurenemist Eestis otseinvesteeringute kirjes** viimatise paari aasta jooksul.

Siinkohal tuleb mainida et rahvusvaheliselt ei peeta Venemaaga seotud finantsvoogude statistilisi andmeid usaldusväärseks ja tuleks valmis olla kuni 25% veaga. Mis veelgi olulisem et nn “kapitali vaba liikumise klausel” Euroopa Liidus on mõeldud ausa kapitali ning tõrgeteta turumehhanismide kohta: antud juhul ei ole kumbki tingimus täidetud sest 0-kasumimaks on üks maksuparadiisi elemente ning Venemaalt kapitali Eestisse transfeerimine võib parajasti suuresti olla seotud eeskätt sohkfirmade tegevusega kasumite maksudest puhtakspesemiseks ning edasi nt Küprosele siirdamiseks  jne.

Seega kapitalivoogude riiklik reguleerimine EP poolt taolises olukorras on makrökonoomiliselt obligatoorne ja aitab väga paljusid riske meie rahvuslikule majanduslikule likvideerida (vt nt vastavat teaduskirjandust Ü. Ennuste, 2012 – Viited) – ja – seda reguleerimist suuresti hõlbustab parajasti meil EU Nõukogu Määrus 31.VIII 14 Artikkel 5 Venemaa vastaste majandussanktsioonide kohta.

august 3, 2014 - Posted by | Uncategorized

Kommentaare veel pole.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: