Ülo Ennuste majandusartiklid

Värdsõjas sanktsioonidega

 

Värdsõjas parajasti praktiliselt kaitselahingutes eeskätt kollektiivsete koordineeritud kobarsanktsioonide abil: operatsioon-analüüsi teesid*

  1. optimum-mudellerimise rakursist näib et praeguse Ukraina vastase putinlik -kremlistliku agressiivse hübriid-sõja (vt Lucas**) vastukaitseks EU liikmesriikide pool kollektiivse koordineeritud kobar-sanktsioneerimise efektiivsuse adekvaatne analüüs nõuab super-komplekset käsitlust – nt: 1) vähemalt rahvusvaheliselt majandus ja finantsilistel reaaltelgedel ning nt imaginaarsetel rahvusvaheliselt poliittelgedel 2) vähemalt mitme-staadiumilise strateegiate ning mitmeliigiliste määramatuste (nt putinlik-kremlistliku hägusloogika ning strateegilise lurjusliku sik-sakitamise: nt „Krimmi me ei liida Venemaaga“ jne) arvestamisega 3) liikmesriigi sisese sanktsioonide kompensatsioonimehhanismi õigluse/aususe käsitlemisega
  2. üldteoreetiliselt suurte määramatuste puhul rahvusliku majanduse kaotusi sanktsioonide läbi tuleks eeskätt hinnata nii lühi- kui pika-ajaliselt ja nii jooksvate finantstulude kotuste/ilmajäämiste osas kui ka kallimatele asenduskaupadele üleminekuga seotud kaotusi + kui ka rahvuslike varade kaotuste osas nii kodumaiselt (nt inimkapitali täiendav pagemine hirmust) kui kah finantside väljasahkerdamiselt nt agressori pangafiliaalide kaudu jne + kui ka kaotatud varade (sh nt rahvuslike pikaajaliselt rajatud gaasitrasside kasutuks muutmisega kui kõik gaasitarned suletakse jne) asendamiseks tehtavate investeeringute mahtude osas + jne – ning lõpuks ka võimalikke ainelisi kompensatsioone EU Komisjonist.
  3. poliitdimensioonides on oluline liikmesriikidel arvestada riigi rahvusvahelise reputatsiooni ja usaldusväärsuse reitingutega – sõltuvalt liikmesriigi tõelisest kooperatiivsusest ja kuulekusest ning aususest kollektiivselt vastuvõetud sanktsioneerimise strateegiale omapooleks agressori tõeliseks mõjutamiseks – ning seejuures sanktsioonide kaudu liimesriigile tekitatud kaotuste teaduspõhisest õiglasest teavitamisest EU Komisjonile (mitte nii nagu „suhkruturu avamisega“ 2004 juhtus kus kompensatsioonide asemel tõmmati petisteavitamisega meie maksumaksjale pool miljardit kr trahve kaela)
  4. sanktsioonide efektide hinnangud ilma vastavate tõenäosuslike riskinäitajate lisamiseta on teadusloogiliselt mõttetud
  5. ad hoc koordineerivad kriisimehhanismid mis tegelevad liikmesriigis nii sanktsioonide efektidest teavitamisega kui ka koordineerivate kompensatsioonide jaotamisega – peavad olema disainitud teaduspõhiselt – mitte kambakraatlikult – ning EU kompensatsioonid liikmesriigile ei tohi sisaldada liikmesriigi enda poolt käpardlikult kaela tõmmatud kaotuste (nt Mistralid) korvamist majandusliidu maksumaksjate rahadega**.

*) vt üksikasjalisemalt: http://uloennuste.wordpress.com/2014/08/31/remark-31-viii-14/

**) https://docs.google.com/document/d/1nLdiU4jRMYlVgtrX6JXs4L8vxwlN2NpVh8ndUgbYH94/edit

„We also need to consider how to help countries hit by Russian economic sanctions. I commend Polish apples and Lithuanian cheese to this committee. Poland is one of the world’s largest apple exporters. Half its production goes to Russia and has been halted at the stroke of a pen, on arbitrary grounds. I do not believe that taxpayers should pay for the imprudent decisions of exporters (for more than 20 years I have been warning companies not to depend heavily on the Russian market). But as consumers we can do our part to help blunt the edge of Russian economic warfare.“

 

september 6, 2014 - Posted by | Uncategorized

Kommentaare veel pole.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: