Ülo Ennuste majandusartiklid

Komisjon häiritud Eesti ülbusest

EL Komisjon häiritud Eesti ülbusest eirata maksupraktika alaseid teabenõudlusi – ehk Eestile on ELi poolt seatud kolmeteistkümnes lõks:

 http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5140_et.htm

Tõepoolest:

„ … Eelmised teabenõuded saadeti Eestile ja Poolale 2014. aasta detsembris osana komisjoni algatusest laiendada riigiabi uurimist ka riiklike maksuotsuste suhtes, nii et hõlmatud oleksid kõik liikmesriigid.

Uurimise eesmärk on täpsustada väiteid, et maksuotsused võivad kujutada endast riigiabi. Uuring võimaldab komisjonil saada ka ülevaate maksuotsuste tavadest kõikides liikmesriikides.

Kõik ELi liikmesriigid, välja arvatud Eesti ja Poola, on teinud koostööd ja esitanud kogu nõutud teabe. Saadud teabe põhjal paulub komisjon 15 liikmesriigil esitada mitmed individuaalsed maksuotsused.

Maksuotsuste taotlemine ei tähenda seda, et nende maksuotsuste saajate suhtes algatatakse riigiabi üksikjuhtumite uurimine. … “

Rahandusteoreetiliselt tõepoolest on Eesti 0-kasumimaksu seadus tõlgendatav kui ELi kapitalituru konkurentsi kõlvatu solkimine nii öelda riigi subsiidiumitega nii hargmaistele kui ka sisemaistele korporatsioonidele. Eriti komplitseerib praegune olukord kus meil võivad taolise riigiabi saajate hulka sattuda ka Venemaa kontrolli all olevad ning Kremliga seotud ning isegi ELi poolt sanktsioneeritavate korporatsioonide siin asuvad tütarfirmad: vt nt http://pub.stat.ee/px-web.2001/Database/Majandus/03Ettevetete_majandusnaitajad/12Valismaised_tutarettevotted/12Valismaised_tutarettevotted.asp (ettevaatust – see meie statistika on lootusetult vananenud selles mõttes et selle alusel Komisjonile vastata – ikkagi  väärib märkimist et enne EL poolset Venemaa sanktsioneerimise alustamist 2012. maksid siinsed Venemaa kontrolli alused ettevõtted (üle 20 töötajaga) ettevõtte riiklikku tulumaksu 1% – samas kui kogu Eestis keskmiselt see oli 7%: 2012  nt oli ilmne riigipoolne konkurentsieelis Venemaa kontrolli all olevavatele ettevõtetele: http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/Saveshow.asp ).

Jääb vaid vabanduseks lisada et meil on vist tähtsamaid rahandusalaseid asju ajada kui nt Komisjoniga kirjavahetust pidada: nt rahandusminister kes justkui kaldus Brüsseli poole tuli välja vahetada selliste vastu kes väidavad et meie suhtviletsas rahandusolukorras (finantside riigist anomaalne väljasahkerdamine petislikult – suuremas mahus eurotoetustest) ei ole süüdi mitte käpardlik maksumehhanism – vaid imaginaarne leevendamise taotlemine (eriti meie elitaarsete panga analüütikutega eesotsas) jne – mida majandusküberneetiliselt ei eksisteeri jne.

Muide absurdsest poliitkorrektsusest ja vastutustundetusest meie rahvusliku majanduse siiani Komisjon eksitavalt kasutab Eesti kasumimaksu määrana 21% – ning näitab Eesti poolse poliitikana selle vähendamise lubamist (korrektsus selles mõttes et kuidas nulli muidu veel meie Valitsus lubab vähendada :==).

P.S: Nagu viimatisest Inimarengu Aruandest (http://www.kogu.ee/wp-content/uploads/2015/06/EIA-2015.pdf) pealkirjaga “Lõksudest välja?” teada saime on Eesti eripäraks parajasti see et meie ees ei ole suuri “väljakutseid” nagu nt Põhjalas (vt nt Soome värske PMi avaldusi) – vaid tosina jagu imaginaarseid “lõkse”: nt klaaslaed (näib don Quijote veski moodi välja – ning küsimärki pealkirjas võib tõlgendada et kas ikka tegelikkuses taolisi lõkse ongi?), kõrgharidus, palgavaesus, exelitabeli- ja kvootide-meetodite needus jne jne (teiste sõnadega eripäraks on riiklik totaalne sotsiaalküberneetiline ignorantsus: võrdle nt  Edmund Phelps. 2013. Mass Flourishing. Princeton University Press XII 378 ja reservatsioonidega kah veel http://www.ft.com/intl/cms/s/0/644e3d1c-0ecc-11e5-8aca-00144feabdc0.html?siteedition=intl#axzz3cjwrXMTc ).

Nüüd on Komisjon seadnud meie jaoks üles järgmise kurikavala valvelõksu (vt ka nt TF.com http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e1cd35c4-cd43-11e4-9144-00144feab7de.html#axzz3cjwrXMTc ) – kaevata meie Riik järjekordselt Euroopa Kohtusse – seekord Komisjonile liikmesriikidevaheliste konkurentsiandmete esitamisest keeldumise eest (põhjendades ärisaladustega). Õnneks kui see trahv tuleb (nagu nt suhkrutrahv) siis selle maksab järjekordselt Riik ise kinni koos advokaatide kuludega – ja – natsioon sellega ei saa veelgi rohkem kannatama :==).

juuni 10, 2015 - Posted by | Uncategorized

Kommentaare veel pole.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: